Iskola előkészítő foglalkozásaink
A Rehakidsnél nem csak a fizikai, hanem a mentális és lelki jólétre is gondot fordítunk. Természetesen a hangsúly a gyerekeken van, de gyermek szakpszichológusunk mindenkit szeretettel vár és tudásához mérten igyekszik a legmegfelelőbb útmutatást, segítséget valamint tanácsot adni mind a szülőknek, mind a gyermekeknek.
Az iskolakezdéshez szükséges részképességek:
- Testséma-téri orientáció: A testséma és a téri orientáció fejlesztésének jelentősége és lehetőségei 5-7 éves gyermekek esetén a tanulási zavarok kialakulásának megelőzését is szolgálhatják. Ha kialakítjuk a gyermek tájékozódási képességét saját testén, majd közvetlen környezetére vonatkozóan a térben, a következő állomásként síkban kell gyakoroltatni a tájékozódást. Az olvasás, számolás helyes irányának kialakításhoz fontos tudnia, hogy a lapon hol van a fönt, lent, bal, jobb irány.
- Látási-hallási észlelés-, figyelem-, és emlékezet fejlesztésének fontossága: A látási észlelés bizonytalanságai, zavarai az iskolai működésben leginkább az olvasástanulás (és a későbbiekben az olvasás) bizonytalanságát, nehézségét okozhatják. A hallási észlelés: Életünk tele van zajokkal, zörejekkel, neszekkel. Fontos, hogy képesek legyünk hangokat, szavakat a háttérzajból, szövegből kiemelni, finom hangzásbeli részleteket megkülönböztetni. Látási- hallási emlékezet szükséges ahhoz, hogy képeket, formákat, információs jeleket, hangokat, szavakat, verset, szövegtartalmat meg tudjuk jegyezni és ezeket megfelelő sorrendben visszaadni, visszamondani. Ehhez feltétlen szükséges figyelmünk. A figyelem kiemeli, pontosabbá, élesebbé teszi észlelésünket, optimális feltételeket teremtve ezzel az információk felfogásához és feldolgozásához.
- Gondolkodás fejlesztése: A gondolkodás a megismerőtevékenység legmagasabb foka. Gondolkodásunk segítségével vagyunk képesek a problémák megoldásához vezető út megtalálására, szabályok megfogalmazására, alkalmazására, következtetések levonására és véleményünk kinyilvánítására. Gondolkodás nélkül valóban nincs tanulási képesség, s a gondolkodási funkciók fejlesztése nagyon fontos a matematika, a nyelvtan tananyagának elsajátításához, megértéséhez E terület fejlesztése összetett feladatokat tartalmaz. PL: rész -egész viszony felismerése, értelmezése; ok-okozati és időbeli összefüggések felismerésé; Főfogalom alá rendelni (mondjál nekem gyümölcsöket) és főfogalmat megnevezni (jármű, emlős) stb.
- Finom és grafomotoros fejlesztés: finommozgások koordinációjának, rajz- és íráskészségének a fejlesztése. Ujjak ügyesítése, izmainak edzése helyes ceruzafogás alakítása; íráselemekkel, betűelemekkel való ismerkedés.
- Fonológiai tudatosság: A fonológiai tudatosság alatt a szavak alkotóelemekre – szótagokra és hangokra való bontásának képességét értjük. Ez az olvasáselsajátításában jelentős szerepet játszik. A fonológiai tudatosság fejlesztése kihat az olvasás és a helyesírás szintjére. A fejlesztés feladatai között szerepel rímkeresés, rímtalálás, szótagszintézis, szótagolás, szótag-, és hangelhagyás, hangizolálás, hangszintézis.
- Az iskolai életre való felkészítés: fontos része még a szociális képességek fejlesztése, amikor a csoportos foglalkoztatásokon gyermekek társaikkal együttműködnek, egymáshoz alkalmazkodnak, kivárják míg rájuk kerül a sor, és beszédkésztetésüket késleltetik. A gyermek feladattudata és szabálykövetése, szabálytudata is fejlődik. Lesznek kötelezettségeik, amihez a szülők segítségére is szükség lesz, ugyan úgy, mint az iskolai tanulásnál. PL: verstanulás, házi feladatok megoldása. Az itteni szabályok elfogadásával, elfogadtatásával szabálytudatuk is alakul, törekednek azok betartására. A különböző feladatok elvégzésével a monotóniatűrésük is fejlődik.
Az előkészítő foglalkozások célja ezeknek a területeknek a játékos formában történő fejlesztése, az életkori sajátosságok figyelembevételével.
Regisztráció
- 2021. május 20-tól