Konduktív pedagógia

Konduktív fejlesztés

A központi idegrendszer károsodása következtében mozgássérültté vált gyermekek és felnőttek rehabilitációját célzó fejlesztő módszer. Alapfeltevése, hogy az idegrendszer a károsodások ellenére is rendelkezik tartalékokkal, új neuronkapcsolatok kiépülésének lehetőségével és ezek a tanulási-tanítási folyamat megfelelő vezérlésével aktivizálhatók. A módszer legfontosabb célkitűzése a lehető legnagyobb egyéni önállóság elérése és a tanulási képességek fejlesztése ritmikus intendálást használva, ami a módszer sajátosságainak egyike. Lényege a komplex mozgásfejlesztés. A csoportokba való bekerülés, illetve az egyéni fejlesztő foglalkozás egy előzetes konduktív vizsgálat alapján történik, ami után egyéni fejlesztési terv készül. A fejlesztési tervnek megfelelően történik a feladatok összeállítása. Minden foglalkozás játékos formában történik, igazodva a gyermek életkori sajátosságaihoz, képességeihez.

A kezdő csoportban lévő gyerekek fő célja az elemi mozgásminták (hasról-hátra, hátról-hasra fordulás, körbefordulás, kúszás, mászás, feltérdelés, felülés és ülés) tanulása. A 60 perces foglalkozás nagy része fekvő helyzetből kiinduló feladatok végzéséből áll. Ezt követően a gyerekek ülő helyzetben dolgoznak tovább.

A haladó csoportban lévő gyerekek fő célja az, hogy zsámolyon ülve tanulják a nehezedést, a felállást, illetve előkészítjük a járást. A 60 perces foglalkozás ülő helyzetből kiindulva végzett feladatokkal kezdődik ezt követően egyéni állás-járás feladatokat oldanak meg.

Regisztráció

    Szolgáltatás választása